Planuri de vacanţă

Acum o săptămână, când mi-am promis că mă las de fumat, mi-am mai promis un lucru: să nu fie ultima hotărâre legată de îmbunătăţirea mea ca persoană. Fiindcă vreau ca toamna aceasta să mă găsească acelaşi om, însă fără defectele de odinioară.

Life is good

sursa FOTO
Aşa că m-am apucat de trei lucruri:Un plan cu scopurile mele până în 1 octombrie. N-o să le enumăr, precizez doar că e vorba de scopuri ce necesită atenţie şi muncă zilnică.

Renunţarea la vicii. Nu neapărat la vicii, îmi place să cred că nu sunt un om viciat, ci mai degrabă la lucrurile care nu-mi folosesc (fumat, băutură, cafea etc).

Crearea unor obiceiuri. La chestia asta mă gândeam încă din facultate, dar întotdeauna am găsit un motiv să nu încep. Însă eu cred că fondul unei vieţi echilibrate e o rutină strictă, care nu-ţi ocupă mult timp şi care te face mai eficient.

Deşi am trecut cam sumar lucrurile pe care le vreau să le fac până-n toamnă, vă asigur că sunt în spate o grămadă de zile în care am văzut care îmi sunt limitele, câteva tabele în excel şi-un jurnal în care îmi scriu progresul.

Ca să mă asigur că-mi îndeplinesc planurile o să ţin cont de două lucruri: principiul lui Pareto (care a funcţionat de minune în sesiune) şi atenţie zilnică. Principiul lui Pareto e pentru eficacitate, iar atenţia zilnică e pentru rutina pe care vreau s-o creez.

O să mai vin din când în când cu lămuriri. Au trecut abia 12 zile şi nu-mi place să vorbesc despre un lucru fără să am experienţa lui.