Promovarea unui local (II): PHI vs. Janis

După articolul trecut în care am schițat câteva idei de promovare online a unui local m-am gândit să dau două exemple locale de bune/rele practici:

Așa nu: Janis Club

 

Janis Club e unul dintre cele mai cunoscute localuri din Cluj. Datorită mediului relaxant în stil flower power ajutat de un playlist potrivit, au reușit să-și facă clienții să se simtă ca acasă. Însă pe parte de online, chiar dacă pagina de Facebook numără peste 6000 de fani, nu prea au o strategie foarte clară în ceea ce privește comunicarea cu clienții:

– pe pagina de Facebook nu fac decât să-și promoveze agresiv evenimentele. Mesajele trimise fanilor n-au făcut decât să-i enerveze. Au fost numeroase plângeri pentru aceste spam-uri.

– profilul de Twitter e făcut degeaba având în vedere că se postează automat statusurile de pe Facebook.

– site-ul creat de ei le dă posibilitatea clienților să-și spună punctul de vedere, însă nu toate criticile reușesc să fie aprobate. Iar dacă altele ajuns să fie aprobate, nu se prea lasă cu măsuri privind îmbunătățirea serviciilor.

De ce s-a ajuns la situația asta? Pentru că nu există o persoană competentă pe acest domeniu, iar dacă au fost, n-au avut deloc mână liberă și au fost puși doar pe post de executanți.

Așa da: PHI18 Club

PHI Club a fost ajutat de amplasamentul său lângă campusul din Observator reușind să atragă un număr destul de mare de studenți care să le calce pragul. Iar pe social media fac o treabă foarte bună:

– țin minte că au făcut un eveniment în care intrau doar cei ce au dat Attending la eveniment pe Facebook toate băuturile având prețul simbolic de 1 leu. Am fost prezent. It was legendary.

– au interacțiune constantă cu fanii. Mesajele sunt scrise în stil studențesc, lumea lasă comentarii(lucru pe care nu-l vezi pe pagina celor de la Janis).

– când au început să renoveze au făcut un chestionar în care au cerut părerea clienților.

– au o poveste. Postează clipuri de la diferite evenimente, poze cun angajații ș.a.m.d.

Nu cred că au o persoană specializată pe social media, din câte știu patronul face toată treaba. Însă nici n-au nevoie, pentru că acesta face o treabă foarte bună(e tânăr, în plus, el știe cel mai bine ce se întâmplă în club).

De ce sunt atât de buni? Pentru că nu se gândesc neapărat la cifre, ci la experiența clienților. Și asta face diferența. “In the long-term, customer-focused innovation trumps numbers-driven innovation every time”[sursa]