Social media: Promovarea online a unui local

Dacă aş conduce un local (fie el cafe-bar, pub sau club) unul dintre lucrurile care m-ar preocupa ar fi crearea unui prezenţe online a acestuia.

Două motive pentru care aş face acest lucru:

  • vreau să ajung la clienţi noi. Nu toată lumea citeşte reviste de evenimente, dar “toată lumea e pe Facebook”.
  • vreau să aflu ce spune lumea despre localul meu. Poate clienţii sunt nemulţumiţi de tarifele mele, sau nu le mai place muzica. Ce spune lumea despre localul meu sunt semnale pe care ar trebui să le iau în considerare dacă vreau să-mi mulţumesc mai bine clienţii, înainte ca acele semnale să se transforme în clienţi puţini.

Ce aş face eu dacă aş conduce un local din Cluj:

Pagină de Facebook

1. Mi-aş face o perioadă reclamă cu Facebook Ads. În funcţie de bugetul de care dispun aş folosi pentru început Facebook Ads. E foarte utilă această metodă de promovare pentru că îmi permite targetarea reclamelor în funcţie de locaţie, vârstă şi interese.

2. Mi-aş promova evenimentele. De câte ori organizez un eveniment e clar că l-aş pune şi pe Facebook. Dincolo de promovarea evenimentului aş afla cine vine, sau aş răspunde întrebărilor pe care le-ar avea clienții despre eveniment.

3. Aş face un concurs din când în când. De exemplu, “primii oameni care lasă un comentariu au intrare liberă diseară”.

4. Aş interacţiona cu fanii. Le-aş pune întrebări să aflu ce le place şi ce nu le place la localul meu, ce idei ar avea etc.

5. Aş crea o poveste. Aş face un album în care mi-aş pune angajaţii, le-aş împărtăşi fanilor poveşti din localul meu. De ex. “Azi e ziua barmanului X, hai să-i urăm La Mulţi Ani”, “Y e single. Îi căutăm gagic”.

Deasemenea i-aş pune pe fani să contribuie la povestea localului meu. De ex.“cea mai frumoasă amintire din localul nostru”. Un client fidel va împărtăşi cu drag o amintire şi va da culoare poveştii care vrei s-o spui.

Profil de Twitter

1. Aş urmări oamenii din zona mea. Pot găsi acei oameni pe Twitter Map sau căutând pe Twitter Search.

2. Aş interacţiona cu acei oameni. Nu e suficient să dai follow în masă sperând că acei oameni o să te urmărească înapoi. Trebuie să fii prezent pe Twitter.

3. Aş căuta să văd ce spune lumea despre localul meu. Cu o căutare pe Twitter folosind numele localului meu aş găsi ce spun oamenii despre localul meu. Feedback-ul clienţilor e cel mai important dacă vreau să-mi îmbunătăţesc serviciile.

4. Aş face o întâlnire cu oamenii care mă urmăresc. Dacă tot voi ajunge să am un număr de followeri mai mare de ce să nu fac un eveniment fix pentru ei în care să-i invit în localul meu şi să le dau de băut cu ceva reduceri?

Pe Foursquare

1. Aş face nişte promoţii pentru utilizatorii FourSqaure. Am observat că multe localuri au meniuri gen Happy Hour sau preţuri speciale din când în când. De ce să nu pun acele promoţii şi pe FourSquare?

2. Aş recompensa clienţii fideli.

Un ghid mai pe larg despre cum puteţi folosi FourSquare găsiţi aici.

Deasemenea aş căuta să-mi promovez profilele din social media şi-n offline. N-ar fi deloc nepotrivit să pun pe meniu link-urile către serviciile de mai sus.

Bineînţeles, că dacă tot aplic lucrurile de mai sus aş dori să aflu în ce măsură utilizarea reţelelor sociale influenţează business-ul meu. Da, e frumos să postezi pe Facebook, dar până la urmă ceea ce mă interesează pe mine e să aduc noi clienţi, să creez o comunitate în jurul brand-ului lucruri care logic mi-ar aduce mai multe vânzări.

Deasemenea va trebui să văd ce funcţionează mai bine în timp. S-ar putea ca publicul căruia mă adresez să nu folosească foarte mult Twitter şi poate ar trebui să mă axez mai mult pe Facebook ş.am.d.

Şi dacă chiar aş fi patronul acelui club s-ar putea să nu am timp de toate lucrurile de mai sus. Pentru asta aş angaja un Social Media Manager care să aplice acele lucruri. Dincolo de ceva cunoştinţe de social media aş căuta un cliend fidel al localului pentru că acesta ar fi familiar cu viziunea şi pulsul localului pe care îl conduc.

Toate lucrurile de mai sus aplicate consecvent pe o perioadă mai lungă de timp, nu cred că n-ar aduce rezultate. Dacă mai aveți idei sau exemple de promovare online a unui local aștept comentariile voastre mai jos.