Jurnal de schimbare #4: Somnul ca prioritate

Majoritatea blogurilor de productivitate sau dezvoltare personală te sfătuiesc cum să te trezești mai devreme. Dacă te trezești la 9 și apoi începi să te trezești la 5 pac! ai câștigat 4 ore. Well, nu-i chiar așa: din experiența mea, trezitul devreme îți poate fute toată ziua.

Bineînțeles poți să-ți faci o disciplină și să te trezești la aceeași oră. Cu timpul, organismul s-ar putea să se învețe și atunci n-ai mai avea nicio problemă cu trezitul devreme.

Ce a funcționat pentru mine? Culcatul la aceeași oră. E mult mai ușor de făcut și în cele din urmă duce la aceleași rezultate. De vreo două luni nu m-am culcat niciodată mai târziu de ora 23. Uneori mă pun la 22 în pat. Și chestia asta face minuni: la muncă sunt concentrat și alert, am ajuns să nu mai beau 3 căni de cafea pe zi și iau decizii mult mai ușor. Dimineața mă trezesc fără ceas. Uneori la 6, uneori la 7. Who cares? În mod normal mă pot trezi pe 9 fără ca ziua să aibă de suferit.

Dar care e cel mai bun lucru? Au încetat să mă mai enerveze chestiile. Cine mă cunoaște știe că uneori pot să fiu mai rău ca dr. Becker. Și doar pentru asta merită să continui să mă culc mai devreme.

Sleep-Dep-1