Despre ce livrăm

Lângă bucătăria biroului nostru este și o sală de conferințe. Cam o dată la 2 săptămâni, se ține câte o conferință la care vin diverși studenți și oameni de afaceri.

În fine, azi am ajuns mai repede la servici și am vrut să-mi fac o cafea. Tipul care se ocupa cu organizarea evenimentului mi-a spus că o face el și îmi bate la ușă când pot să vin să-mi torn cafea.

După 10 minute, tipul se întoarce cu o ceașcă de cafea. Care arăta așa:

cofee

Deci tipul promite că mă anunță când pot să vin sa-mi iau cafeaua și se întoarce cu ea gata turnată plus un biscuite, două cuburi de zahăr și ceva chestie.

De remarcat două lucruri: promisul și livratul peste așteptări. Cam ăsta e secretul de face un client fericit:

1. Promiți, îți dai commitment-ul pe ceva. Nu “s-ar putea să termin”, “dacă am timp o să mă ocup”, “dacă nu intervine ceva…”.

2. Livrezi. Chestia asta în general e suficientă. Arăți că ești un om pe care lumea se poate baza. Dacă livrezi peste așteptări, ei bine asta e cu totul altă poveste. Omul nu e doar mulțumit că ți-ai respectat angajamentul ci și cu gura până la urechi. Fenomen care se poate transforma în mai multe contracte, în mai multe oportunități., mai multe recomandări.