Urmează 2 luni grele


Până să mă angajez, am fost tot timpul slăbănog. Așa că niciodată nu mi-am pus problema slăbitului sau dacă ceea ce mănânc are efecte asupra mea. După ce m-am angajat, am trecut la un stil de viață mai sedentar și mai stresant, iar după un an de muncă aveam cu 15 kg mai mult. Nici atunci nu mi-am făcut probleme. 70 de kg era o greutate ok la înălțimea mea. Însă era o greutate înșelătoare pentru că kilogramele s-au dus doar la piept, burtă și într-o gușă enervantă.

Când am fost anul trecut la Electric Castle, la un moment dat am zis să stăm la bustul gol și a fost pentru prima dată când mi-a fost rușine de felul în care arăt. Iar Virgil cu remarca lui “Ce plm mă, ți-ai injectat estrogen de ai sânii ăia?” nu a făcut lucrurile mai bune.

Pentru că am decis ca în acest an să mă concentrez pe sănătate am decis printre altele să încep un program de slăbit pentru următoarele 2 luni. Vreau să fiu sănătos, să am grijă de mine și să nu-mi fie rușine de corpul meu nici la 40 de ani.

Planul meu de slăbit

Băut doar apă + 1 cafea dimineața
Asta va fi partea cea mai nasoală pentru că va însemna să nu consum alcool. Deși în ultimul an am redus drastic consumul de alcool, sunt un tip care iese des prin baruri. La birou deja am devenit mâna dreaptă a designerul-ului care înainte era responsabil cu berea. Un bavarez simpatic, cu un râs ștrengar care îmi scrie în fiecare vineri pe Skype “Andrei is beer o’clock!”  Mi-am luat rolul în serios: coborâm în pivniță să aducem lăzile de bere și le punem atenți la rece de parcă am manevra cel mai scump porțelan din lume.
Nu urăsc lunea, dar vineri e ziua mea preferată la muncă. Sper ca în aceste două luni să continui să mă distrez și fără să folosesc berea ca lubrifiant social.

Doar 3 mese pe zi
Aici va fi mai ușor pentru că deja fac asta, însă va trebui să am grijă să nu mănânc între mese. Dacă mi se face foame o să ronțăi un morcov sau am să beau o limonadă.

Fără alimente bogate în carbohidrați
Pâinea, pizza, cartofii, dulciurile și sucurile carbogazoase vor fi complet interzise.
Am început să lucrez deja la partea asta pentru că de o lună nu am mai băut niciun suc. Va trebui doar să am grijă la dulciurile oferite în birou și când iau masa să evit alimentele de mai sus.

Notat ce mănânc de-a lungul zilei
Mi-am pregătit un excel în care am să-mi notez ce mănânc de-a lungul zilei. N-o să notez și caloriile, dar voi avea grijă să-mi îmbunătățesc calitatea nutritivă a meselor. Sunt studii care arată că jurnalul meselor ajută la scăderea în greutate, iar motivul principal pentru care am să fac asta e ca să fiu conștient ce mănânc.

Mers la sală de 3 ori pe săptămână
Din fericire la partea asta am început să lucrez de anul trecut așa că mersul la sală a devenit deja un obicei. Cum nu o să mai consum alcool, zilele în care o să ratez sala din cauza unei mahmureli îngrozitoare ar trebui să dispară.

Identificarea problemelor, diagnosticarea lor și găsit soluții pentru evitarea lor
Lista de aici e un plan. Ca în orice plan o să întâmpin probleme. În loc să mă critic atunci când dau greș, am să încerc să analizez de ce am greșit și ce soluții pot implementa ca să evit aceleași greșeli pe viitor.

Măsurări săptămânale
Nu poți controla ceea ce nu măsori. De aceea mi-am cumpărat un cântar pe care mă voi cântări săptămânal. Voi updata această secțiune cu rezultatele folosind un BMI calculator. Pănă una alta săptămâna 0:

Săptămâna 1:

Greutate: 74.6 (-1.9)
BMI: 24.93 kg/m2   (Normal)

Săptămâna 2:

Greutate: 73.5 (-1.1)
BMI: 24.56 kg/m2   (Normal)

Săptămâna 3:

Greutate: 73.1 (-0.4)
BMI: 24.42 kg/m2   (Normal)

Săptămâna 4:

Greutate: 72.8 (-0.3)
BMI: 24.32 kg/m2   (Normal)

Săptămâna 5:

Greutate: 71.1 (-1.7)
BMI: 23.76 kg/m2   (Normal)

***

Cam ăsta e planul meu de slăbit în următoarele două luni. Nu am un target de greutate pentru că n-am idee cât aș putea slăbi. Dacă ajung la 70 de kg ar fi ideal. Însă voi vedea pe parcurs.

Ca să țin evidența fiecărui punct am să folosesc aplicația mobilă HabbitBull. La finalul celor două luni am să vin cu o analiză a rezultatelor și lecții învățate pe parcurs. Sunt încrezător, dincolo de partea cu alcoolul, restul punctelor nu necesită decât o disciplină medie.

După cele 2 luni, în funcție de rezultate s-ar putea să mai continui o lună sau nu. Dacă rezultatele vor fi satisfăcătoare, voi începe apoi un program de creștere în masă musculară în care va trebui să consum mai multe calorii și atunci voi grește inevitabil în greutate.

Să ne auzim cu bine. Până termin, vă las cu un clip motivațional ca de început sau un articol mai pasionant decât ăsta pe aceeași temă:

UPDATE:
Articolul a adunat niște comentarii utile pe postul de pe Facebook (mersi Diana&Arpi) în care dincolo de sfaturi veti găsi și niște resurse de citit/văzut.

sursa FOTO