9 greșeli pe care le fac recruiterii

Poate după articolul ăsta o să fiu trecut pe black-list și o să rămân forever alone și unemployed. Bun, asta a fost introducerea. So:
give-a-shit

1. Nu știu pe cine contactează

“Salut Alex”. Nu mă cheamă Alex, de aceea presupun că ai vrut să trimiți mail-ul altcuiva, așa că n-am să-ți răspund.

2. Nu știu să calculeze

“Avem disponibilă o poziție de senior developer.” Am primit o ofertă de genul ăsta la 8 luni de experiență. Cât de greu e să calculezi cât timp a trecut din anul în care mi-am început activitatea?

3. Nu citesc  CV-ul

Tocmai m-am angajat de 3 zile, de ce crezi că m-ar interesa acum schimbarea locului de muncă? Sau căutați genul de oameni bulangii care pleacă după cum bate vântul?

4. Nu citesc CV-ul

“Avem o ofertă în Cluj care ți s-ar potrivi perfect”. Tocmai m-am mutat din Cluj. Apare asta pe Linkedin, de ce crezi că m-ar interesa să vin înapoi?

5. Nu le pasă pe cine contactează

Dacă tot e în trend recrutarea social media, cât de greu e să dai un search pe Google cu numele meu? Poate ai afla că nu mai lucrez cu Magento că m-am săturat de el și astfel ai evita să-ți irosești timpul cu un mail către un om complet neinteresat de oferta ta.

6. Mint

“Avem o ofertă în Cluj la un start-up super-interesant”. Cool. Îmi iau liber de la lucru să pot vorbi cu CTO-ul. Prima întrebare: “Ați fi dispus să vă mutați în București.” Nu. “Păi, atunci ne pare rău, dar la distanță nu putem lucra.” Pizda mă-tii, tocmai am pierdut 200 de RON că mi-am luat o zi liberă neplătită.

7. Nu știu pe cine sună

Asta e cu unul din străinatate. L-a sunat pe șeful meu. Dracu’ știe cum a făcut rost de număr, dar care crezi că sunt șansele de reușită când suni pe șeful cuiva și îi spui “Mi-l dați vă rog pe Andrei?”

8. Nu spun firma pentru care recrutează

“Recrutăm pentru o firmă de top.” Cum îi zice? “Dacă îmi dați numărul de telefon vă pot da mai multe detalii”. Ca să aflu că recrutează pentru clovnii de la EB ASS. Really?

9. Trimit la grămadă.

Mail-uri peste mail-uri cărora li s-a schimbat doar numele. De ce le-aș răspunde? Știu că trebuie să contacteze cât mai mulți oameni și n-au timp să scrie scrisoare de dragoste la fiecare. Dar nimeni nu răspunde la mail-uri reci.

***

Toate lucrurile de mai sus s-ar putea rezuma la un singur lucru: nu le pasă îndeajuns. Recrutarea nu e doar job-ul ăla de birou în care stai pe Facebook  și mai trimiți câte un mail să vađă șeful că ai activitate. Give a shit! Înțelege exact ce om trebuie să cauți și contactează-i doar pe oamenii care se potrivesc cu profilul ăla. Cu alții doar ți-ai pierde timpul.

Și ca un șablon, uite un mail la care am răspun în 10 rânduri. Deși am refuzat oferta, mi-a lăsat impresia că în alte împrejurări aș fi zis da fără rezerve:

Salut Andrei, am adresa ta de mail de pe blogul tau de unde se intelege ca lucrezi cu Magento.

Suntem in cautarea unui backend dev pe Magento. Firma se numeste Tralala (www.tralala.com), avem birouri in US, Bucuresti si Polonia, ~15 oameni din care 6 din Romania. 90% din timp facem proiecte Magento (ee si ce) pentru clienti. Ne asteptam de la tine sa stii Magento, sa iti respecti deadline-urile si sa fii oarecum independent.

Te-ar interesa o colaborare cu noi? Vad de pe blog ca ai fi disponibil un numar de ore pe saptamana. Mă gândesc ca am putea începe cu un workload de 15-20 de ore pe sapt. Cautam full-time, deci am vrea sa facem asta ca “acomodare”, ca tu sa te hotarasti daca doresti sa lucrezi full-time cu noi si noi sa ne dam seama ca esti potrivit. Bineinteles, vei fi platit pentru fiecare ora lucrata.

Pe viitor, ar fi varianta de a te reloca in Bucuresti sau de a lucra remote (din Cluj parca nu?). Discutam asta mai incolo, dar daca esti bun si nu iti place Bucurestiul, nu vad de ce nu am putea colabora remote cu un set de reguli.

Astept de la tine sa imi spui daca esti interesat sau nu de a lucra cu noi in principiu, daca te incanta ideea de a face mult Magento cat si banii pe care ii doresti pe o ora de lucru. Daca ai alte intrebari, da reply la mail sau suna-ma la 00000000.

Merci,
Paul

Ar trebui o analiză literară cu mail-ul ăsta la câte puncte bune a atins.

3 thoughts on “9 greșeli pe care le fac recruiterii

  1. Maria says:

    Buna Paul,

    Maria ma numesc, suit recruiter IT si mare mi-ar fi mirarea daca nu ti-am scris si eu candva :) Vreun mail anost probabil, cu a 10-a oferta pe ziua aia pentru tine…
    Vroiam sa-ti spun ca sunt de acord cu articolul tau, imi place ce spui in el si ce vrei sa transmiti, cred ca ai dreptate; tot un programator am si eu acasa si asa pot intelege both sides. Asa avea cateva completari, daca imi permiti:

    3. “Tocmai m-am angajat de 3 zile, de ce crezi că m-ar interesa acum schimbarea locului de muncă?” – cand sunt poate 10-15 oameni in piata cu profilul in cauza, se merita incercarea, am avut candidati (plasati de mine, din pacate) care au plecat si dupa 1 zi de la noul loc de munca; nu spun ca e bine sa faca asta (sper intr-o razbunare crunta :))), dar merita incercarea :)
    4. ” “Avem o ofertă în Cluj care ți s-ar potrivi perfect” – am vazut de foarte multe ori candidati care desi au facut o schimbare de oras, s-au intors de unde au plecat din varii motive; iarasi, worth trying :)
    5. “Poate ai afla că nu mai lucrez cu Magento ” – aflu, dar nu stiu de ce nu mai lucrezi cu Magento (decat daca spui ca esti pana peste cap de atata Magento!), poate Magento era misiunea vietii tale si pur si simplu s-a schimbat proiectul si ai fost obligat sa renunti la asta;
    8. Majoritatea agentiilor li se interzice sa spuna numele clientilor (mai ales daca sunt proiecte foarte mari, care se muta in Romania si in tara de origine oamenii sunt concediati); asta nu tine de agentie, este o impunere de la client; inainte de recrutare am lucrat in head hunting pur si acolo nu aveam voie sa mentionam nici macar industria pentru care recrutam…yeap, I know, a bit of paranoia..
    9. Sunt de acord cu tine suta la suta, mi se pare de bun simt sa personalizam mailurile, dar cand trimiti 400 mailuri pe zi, nu prea mai ai timp. Ce faci atunci? Just sayin’…

    Repet, in esenta sunt de acord cu tine si mi-e rusine de meseria mea cand vad ce mailuri cu oferte primeste sotul meu…insa sa stii ca mai sunt si recruiteri cu speranta de revenire :)
    Merci ca ai avut rabdare sa citesti ce am scris si mult succes !

  2. […] urma articolului 9 Greșeli pe care le fac recruiterii, am primit un mail din partea unui român stabilit […]

  3. Marius says:

    Dragi patroni, hai sa va spun cum functioneaza mafia din HR si cum puteti reduce cheltuielile in plina criza. HR-istii ar sta degeaba daca n-ar avea interviuri si nu ar demonstra sefului ca au de munca, motiv pentru care au grija sa creeze fluctuatii de personal angajand persoane nepotrivite de multe ori. Fluctuatiile determina angajarea de noi persoane iar angajarea de noi persoane le demonstreaza existenta in fata patronului. E un cerc vicios pe care HR-istii il sustin afirmand ca o firma nu poate exista fara acest departament. Dragi patroni, platind phutelnite de servici riscati sa dati faliment chiar. In Romania puteti gasi phutelnite doar laudandu-va lor ca sunteti patroni (nu e nevoi sa le platiti: toti stiu ca Romania este o tara de femei usoare, nu frumoase cum incearca acestia sa curete culoare maro pudrand-o cu alb), este mai usor sa ii puneti pe manageri sa recruteze. Acestia stiu sigur ce om vor in echipa lor si daca se integreaza, punandu-i intrebarile potrivite fara porcarii de genul: unde te vezi peste 5 ani? De asemenea, puteti utiliza teste pentru a recruta oamenii potriviti si un control psihologic la un expert in domeniu, un specialist care va poate prezenta in detaliu si cu avizare profilul psihologic al candidatului respectiv. In acelasi timp, candidatul fiind fata in fata cu viitorul lui sef isi va da seama daca si-l doreste ca sef sau nu. Acest manager poate explica la interviu mai in detaliu activitatea pe care o va efectua angajatul in firma si va afla daca se potriveste pe post sau nu. De asemenea, un manager nu va fi interesat sa creeze fluctuatii intr-o firma pentru ca nu va avea timp pentru asa ceva, candidatii buni putand ramane pentru mult timp in compania dvs. Veti fi avantajati si la plata salariilor, nemaitrebuind sa platiti o “echipa” intreaga de inutili care fac screening, sourcing, training, coaching, team-building,… ORICE, numai sa nu munceasca nu!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.