Cum îți organizezi timpul?

Momentan n-am niciun sistem pus la punct de management al timpului. Lucrurile vin de la sine, iar pentru evenimente sau task-uri periodice(plătit chirie etc.) folosesc Google Calendar care mă notifică tot timpul de chestiile plănuite.

Pe de-o parte, e bine că organizatul nu-mi ia foarte mult timp, dar mi-e teamă că o să pierd perspectiva lucrurilor pe care vreau să mă concentrez pe termen lung.

De exemplu, aș vrea să devin mai fluent financiar, dar încă n-am reușit să citesc nicio carte de economie. Deasemenea, simt ca viața socială ar avea de suferit dacă nu o îngrijesc mai bine: toată lumea e ocupată, uneori trebuie să faci un efort ca să păstrezi legătura.

Cum am încercat să mă organizez înainte

Am rezonat cu ideea de mai jos în care autorul sugerează că ar trebui să-ți alegi lucrurile importante din viața ta, apoi să-ți construiești activitățile în jurul lor:

I’m 43. My advice is to prioritize:

1. Health. Your health is the most important thing. Yes it’s more important than your family. You’re no good to your family sick or dead.


2. Family and friends. It’s a lot easier finding another job than another wife. You’re at the age where you should be working smart not hard. You’re too old to be sacrificing your time and your health to make a corporation money by working 60 hour weeks.
As far as friends, I’ve had to make an effort to keep in touch with friends and cultivate friendships. It’s well known that men don’t focus on deep friendships like women do.


3. Work. Keep your skills up, study, and stay current with technology. By the way, you don’t have to keep up with the cool kids. There are plenty of boring corporate jobs where you can put in your 40 hours a week and go home. As long as you keep your skills up, you really don’t have to worry about ageism.

sursa

Am creat 3 board-uri în Trello: Sănătate, Social și Carieră. Însă anul trecut m-am concentrat mai mult pe cele din secțiunea Sănătate. Pe Carieră n-am făcut mai nimic, iar la Social mai mult am pus chestii în Todo decât să termin ceva.

Ce vreau să mai încerc

Acum, mă bate gândul să folosesc alt model găsit tot într-un comentariu pe HN:

4 text files that go from vague life goals down to concrete hourly tasks:

– todo-year.txt : all goals for the year
– todo-month.txt : track subset of annual goals to finish this month
– todo-week.txt : track all monthly high-level tasks to finish this week
– todo.txt : daily task plan based on weekly plan. Switch tasks every 1 hour. In a day, I plan for about 4 tasks, so each task ends up getting about 2 hours.
Self-employed consultant here who has suffered from chronic procrastination after my daily routine became disorganized and unsupervised for some years. If I focus on only one thing for days on end, I feel I’m not doing much. The system above has helped me reduce (but not eliminate) both procrastination and distractions, and given me some satisfaction that I’m being relatively more productive

sursa

Adică în loc de 3 board-uri(Sănătate, Social, Carieră) să am doar un board și apoi să le organizez pe An, Lună, Săptămână. Iar pentru task-urile zilnice aș putea să folosesc o combinație de e-mail și carnețel.

Sunt curios, am cititori care au găsit un mod eficient de a-și organiza timpul și lucrurile care contează?


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.